Van simpel kopje koffie naar snelle Iced Latte!

zaterdag, september 03, 2016

Tijdens de laatste week van de zomervakantie sprak ik nog af met Marie. We hebben samen nog eens naar Pitch Perfect 2 gekeken, I looove that film. Achteraf liet ze me nog haar recept voor een iced latte zien en ik mocht het van haar delen op mijn blog! Nu hou ik niet meer alleen van Pitch Perfect.

Een iced latte is simpelweg ijskoffie met wat meer melk dan gewoonlijk. Ik ben normaal niet zo'n koffiefan, maar als je zoals mijn wél houdt van frappuccino's (zoals bijvoorbeeld bij de Starbucks!), is dit zeker iets voor jou!



I n g r e d i ë n t e n   v o o r   1   à   2   p e r s o n e n :
  • Koffie (uit een gewoon koffieapparaat)
  • Melk
  • Suiker
  • Ijsblokjes
  • Topping: slagroom, karamelsaus, ...

Z o   g a   j e   t e   w e r k :
1. Maak eerst een simpel kopje koffie met je koffieapparaat (Espresso bijvoorbeeld). Als je met jouw apparaat de koffie koud kan serveren doe je dit, anders laat je de kop afkoelen in de koelkast en voeg je achteraf meer ijs toe.
2. Zet glazen klaar en doe er al ijsblokjes in.
3. Als je de ijskoffie voor 2 personen maakt, doe je de helft van de koffie in een ander glas. Maak je de latte voor jou alleen? Neem dan een groter glas en doe daar alle koffie in.
4. Daarna voeg je de melk toe. Doe net iets meer melk erbij dan dat er koffie in het glas zit. Je kan ook minder melk erin doen, het hangt er van af hoe hard jij je koffiesmaak wil behouden.
5. Doe wat suiker in het brouwsel (dit kan volledig op smaak) en spuit er wat slagroom overheen als topping. Als je de ijskoffie wat dikker wil kan je er ook gewoon wat slagroom doormengen, deze hoeft dan niet gesuikerd te zijn.

Ja, je hebt zojuist zélf een iced latte gemaakt!


Hoe het trouwens met met eerste schooldag ging? Heel erg goed! Ik ben echt blij met mijn klas, en die grote school is ook weer niet zo erg, haha. De (meeste, lol) leerkrachten zijn ook best tof, dus ik mag niet klagen!

H o u   j i j   v a n   i j s k o f f i e ?

Liefs,
Elena

You Might Also Like

2 reacties

  1. Oh, wat fijn dat je eerste schooldag zo goed ging! De iced latte ziet er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben best opgelucht, ja! Dank je, dat is hij zeker :)

      Verwijderen

Lief dat je een reactie achterlaat! <3

Popular Posts

@elenadewy

Follow Me

Follow

Subscribe