5 pianostukken die ik nooit te vaak kan beluisteren

zondag, september 11, 2016

Jullie wisten waarschijnlijk al dat ik vaker naar piano- of klassieke muziek luister dan naar de hits van nu. Nu zijn er wel nummers die ik zo'n 3 of 4 keer aan een afspeellijst toevoeg, want sommige liedjes zijn écht pareltjes. Vandaag deel ik mijn favorieten, hou je vast, want ze zijn echt de moeite waard. Opgelet bij nummer 4 en 5: cry alert.


Wat vinden jullie trouwens van mijn nagemaakte tumblr foto? :) *kuchkuch*


M a y   B e   -   Y i r u m a
Deze Zuid-Koreaanse man genaamd Yiruma is al een heel lange tijd niet meer actief. Zo jammer! Dit lied werd geschreven een jaar voor mijn geboorte (2001) en wat vind ik het jammer dat er momenteel geen mogelijkheid bestaat dat ik hem ooit live zou kunnen zien optreden. Echt, als hij ooit nog een album publiceert zal ik de eerste zijn die het in huis heeft!
Tijdens het schrijven van dit stukje heb ik het letterlijk nog 3 keer beluisterd, oh, wat is het toch mooi!



M o o n l i g h t   S o n a t a   -   B e e t h o v e n
Dit is dan weer een veel ouder stuk en een echte klassieker. Speel maar eens af, je kent het vast wel en in het geval van niet: HEAR WHAT YOU HAVE MISSED. Dan heb ik het vooral over het eerste deel, dit deel is heerlijk rustig, maar bouwt gelijk toch een soort spanning op.
Ik speel het stuk zelf ook op mijn piano en wat een geluk heb ik toch met mijn grote handen. Mijn handen zijn groter dan de meesten van mijn vriendinnen, die allemaal zo'n anderhalve kop groter zijn dan mij, dus ja, ik heb grote handen en dat is écht wel nodig bij dit stuk. THANK YOU GOD.


S p r i n g   W a l t z   -   C h o p i n
Ook weer een muziekstuk van een bekende, klassieke componist. Het stuk heet 'Spring Waltz', maar bij het horen van dit stuk denk ik eerlijk gezegd niet meteen aan de lente, maar eerder aan vallende sneeuwvlokjes. 


N u v o l e   B i a n c h e   -   L u d o v i c o   E i n a u d i
Opgepast, je wordt hier echt emotioneel van. Ik weet niet wat ik hierover moet zeggen. Het is gewoon... zo mooi. Deze 60-jarige Italiaan heeft iets heel erg mooi geschreven. Echt... prachtig.



I t ' s   h a r d   t o   s a y   g o o d b y e   -   M i c h a e l   O r t e g a
Ook dit liedje maakt je best emotioneel. Misschien heb je het al in dramatische youtube video's gehoord? Ik ben van plan dit aan mijn pianoleerkracht voor te stellen als mijn volgende stuk.
Ik heb nog geen andere liedjes van Ortega opgezocht, misschien moet ik dat maar eens gaan doen...

Dus als jullie ooit nog eens zin hebben om alles er uit te huilen, denk dan even aan Elena met haar emotionele pianoliedjes, hihi.
Nee, het is niet zo dat ik enkel en alleen van de droevige muziekstukken houd, ik ben niet depressief. Ik houd er ook wel eens van om vrolijke liedjes te beluisteren, alleen vind ik het best moeilijk om mooie, vrolijke liedjes te vinden. In de verdrietige stukken zit meer emotie. Tips?


L u i s t e r   j i j   v a a k   n a a r   p i a n o m u z i e k ?

Liefs,
Elena

You Might Also Like

3 reacties

  1. Ah, ik hou ook echt van klassieke muziek! Mooie nummers zitten hiertussen, en sowieso leuk artikel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er zitten mooie nummers tussen. Ik luister ook vaak naar klassieke en pianomuziek. Piano is tevens een van de instrumenten die ik bespeel. Zoek zeker ook eens 'The piano guys' op.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achterlaat! <3

Popular Posts

@elenadewy

Follow Me

Follow

Subscribe