Over school + schriften pimpen en fancy paperclips + 1 JAAR WORDS OF ELEGANCE

zondag, augustus 21, 2016

Weet je, het maakt niet uit. Ik ga er gewoon het beste van maken.


Op 1 september is het weer zover. Mijn brief van Hogwarts is weer een jaartje te laat dus ik moet terug naar school. Eén ding komt overeen met de toverschool: een heel nieuw terrein met nieuwe gezichten staat voor me klaar.

W a a r o m   i k   g e e n   z i n   h e b   i n   s c h o o l
Een beetje stress heb ik wel, voor het nieuwe schooljaar. Een andere school waar ik weer tot de jongsten behoor. Gelukkig is het derde jaar weer een stapje dichterbij mijn "vrijheid"...
Ach, zo erg vind ik school niet hoor. Het stomste vind ik het vroege opstaan, en dat overleef je wel.
Ik stress vooral voor mijn nieuwe klas. Ik ben niet zo spontaan om zomaar op mensen af te lopen en me voor te stellen, dus ik heb geen idee hoe dat zal aflopen. Gelukkig heb ik wel nog vriendinnen van mijn vorige klas die met me meekomen naar deze school.


W a a r o m   i k   w é l   z i n   h e b   i n   s c h o o l
Hoe meer ik ermee bezig ben, hoe meer zin ik krijg om het schoolplein op te stappen. Alle schoolspulletjes zijn gekocht en netjes gesorteerd. Ik heb 2 schriftjes gepimpd (die toon ik hieronder) en ik heb bruin kaftpapier gekocht zodat ik dat ook kan opleuken.
Dit jaar werd ook mijn oude boekentas vervangen en kreeg ik mijn langverwachte bordeauxrode Eastpak.
Natuurlijk zie ik ook mijn vriendinnen weer terug. Misschien zitten we wel in dezelfde klas? Ik heb al afgesproken met Benita dat we de eerste schooldag samen naar school fietsen. Ik zou er niet aan denken op de eerste dag alleen de school binnen te lopen!


S c h r i f t e n   p i m p e n :   2   D I Y ' s
Sorry dat het zo'n slechte foto is. Het was al laat, dus om nog genoeg licht te hebben moest ik de schriftjes op mijn vensterbank leggen, hihi.
Voor het linkse schriftje heb ik een stuk washi tape diagonaal op het schrift geplakt en vervolgens één helft van het boekje geschilderd met paarse plakaatverf. Géén plakband of gladde tape gebruiken! Als je die gebruikt loop je het risico dat je een stuk van je schrift er mee aftrekt wanneer je de tape verwijdert.

Het rechtse schriftje heb ik voor de helft met een leuk printje beplakt en er een label met mijn naam opgezet. Aan de zijkant plakte ik een strook washi tape, zodat het papier niet los komt waar de plooi van het boekje zit.

Deze kladschriftjes zaten in een pak van 4 en je kan ze kopen voor €1 bij de Hema.


F a n c y   p a p e r c l i p s   D I Y
Ik kon geen naam verzinnen, lol.

Je hebt nodig:

  • Paperclips
  • Wol
  • Schaar
Het is heel erg simpel, dat maakt het net zo leuk!
Je knipt eerst 5 ongeveer even lange stukjes wol af. Die van mij waren zo'n 12 cm.
Dan neem je een paperclip en doe je de touwtjes er allemaal door, zodat de paperclip hun midden raakt.
Knip nu nog een stuk wol af, lang genoeg zodat je makkelijk een dubbel knoopje kan maken.
Je mag zelf weten hoe strak je de knoop maakt, zorg er alleen voor dat het niet meteen van de paperclip glijdt.
Knip nu de eindjes van het knoopje af en dan ben je klaar!






Je kan ze in een schoolboek of schrift vastzetten als geheugensteuntje of om aan te geven waar een nieuw hoofdstuk begint. Of gewoon als boekenlegger of om iets bij te houden!

W a n n e e r   m o e t   j i j   w e e r   n a a r   s c h o o l ?

Liefs,
Elena Nog even dit!

W O R D S   O F   E L E G A N C E   B E S T A A T   1   J A A R !
En ik heb nog geen spijt van de naam, de lay-out en zeker niet van waar ik ben gekomen! Op één jaar tijd heb ik 105 volgers verzameld en bijna 3 keer zoveel lieve, grappige en geweldige reacties onder mijn 44 blogposts ontvangen. Het enige waar ik me misschien een klein, heel klein, inieminibeetje schuldig over voel is dat ik niet kan zeggen dat er gemiddeld 1 keer per week een blogpost is verschenen. Maar ach, waar maak ik me druk over? Een nieuw blogjaar breekt voor mij aan en ik hoop nog lang niet te moeten stoppen.
Ik wil hier niets groots van maken en ook geen aparte blogpost schrijven, maar wie weet wat er nog aankomt..?
Ik wil jullie allemaal stuk voor stuk bedanken voor dit fijne jaar. Jullie gaven me telkens weer de motivatie verder te doen en brachten steeds een glimlach op mijn gezicht door iedere week een lieve reactie achter te laten. Echt waar, 365 keer bedankt!

Heel veel liefs,
Elena

You Might Also Like

8 reacties

  1. Hartstikke leuk! Ik vind die paperclips onwijs tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk gedaan! Ik vind het zelf ook altijd fijn om alles te DIY'en, haha. Gefeliciteerd met het 1-jarig bestaan, leuk zeg :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind ook DIY's zoveel leuker, hihi. Bedankt!

      Verwijderen
  3. Heel leuke Eastpak! Wat knap dat je al 1 jaar blogt, succes verder! Ik word je 106ste volgers <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Lief dat je me blijft volgen <3

      Verwijderen
  4. Hee!

    Gefeliciteerd met het 1 jarige bestaan van je blog! Dat er nog heeeeel veel jaartjes bij mogen komen! (Oke. Dat zetten mensen meestal op verjaardagskaarten, en aangezien dit een soort- van- verjaardagskaart is, vind ik het goed. :) )

    Ik snap wat je bedoelt met school, ik heb er ook totaal geen zin in. Sterkte, het komt vast wel goed! (Hogwarts heeft inderdaad niet zo'n goede survice de laatste tijd, ik zit ook al bijna 3 jaar op m'n brief te wachten. :(

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, bedankt voor het "kaartje" hoor :)
      Waarschijnlijk zal het inderdaad wel lukken. Een beetje stress is misschien wel goed, haha. Jij ook nog succes!

      Verwijderen

Lief dat je een reactie achterlaat! <3

Popular Posts

@elenadewy

Follow Me

Follow

Subscribe