Leuke manieren om notitieboekjes in te vullen

woensdag, juli 20, 2016

Als je een beetje op mij lijkt heb je waarschijnlijk ook 46728 notitieboekjes in je boekenkast liggen. De meesten niet ingevuld. "Oh, wat schattig! Ik koop 'm! Aah, maar deze is ook zo leuk. Weet je wat, ik neem ze allebei." Als jij ook zoveel lege schriftjes hebt, ben je vast blij met deze post.

Volgende woensdag geen artikel, omdat ik, wanneer je dit leest, op kamp ben!
Notitieboekjes pimpen is trouwens ook heel leuk! Check dit artikel voor inspiratie!

Wanneer je dit leest ben ik één dagje verder op scoutskamp! Ik heb wel genoeg vooruit gewerkt, zodat er tijdens deze 10 dagen kamp toch artikels online komen! Jaja, bedank me maar, hihi!


O m   v o l   t e   h o u d e n :

Een zin per dag
Het is de bedoeling dat je iedere dag één zin opschrijft die met jouw dag te maken heeft. Het schriftje raakt misschien niet zo snel vol, maar je hebt aan het einde van het jaar toch 356 zinnetjes die jouw jaar samenvatten.

Een dagboek
De klassieke variant op de eerste!

Een dromendagboek
Het is altijd leuk en grappig om je dromen te kunnen onthouden. Je dromen opschrijven is niet alleen goed voor je geheugen, maar helpt je ook met 'lucide dromen'.

Leesbibliografie
Ik schreef al een artikel over de leesbibliografie. Lees het hier.


G e w o o n   h a n d i g :

School schrift
Dit zijn de schriftjes waarin je dingen voor school oefent. Kun jij dat ene zinnetje theorie niet onthouden? Dit is het notitieboekje waarin je het 100 maal mag opschrijven!

Ideeënboek
Superhandig als je een blog of youtubekanaal hebt. Als ik een idee heb en het niet opschrijf vergeet ik het vast en zeker weer. Daarom heb ik altijd een klein schriftje bij me waarin ik mijn ideeën voor blogposts opschrijf. Bloggen zonder notitieboek is gewoon onmogelijk.
Maar ik schrijf er niet alleen blog-ideeën in, maar ook dingen die ik kan doen deze zomer of wanneer ik me verveel. Alles wat in me opkomt.

Random notes
Hoe kijk jij naar de wereld? Wat is jouw mening over dat ene onderwerp? Alles wat in je opkomt kan je hierin schrijven. Je kan op die manier werken aan je persoonlijkheid en uitzoeken hoe en wie jij wil zijn.

Bucketlist
Je bucketlist in een boekje opschrijven is natuurlijk veel handiger en leuker om jouw dromen af te vinken.


G e w o o n   e r g   l e u k :

Schetsboek
Ik vind het altijd leuk om eens door een schriftje vol mooie tekeningen te bladeren. Even tot rust komen en heerlijk doodelen.

Mooie zinnen
Wanneer je een boek leest kom je vast wel een een prachtige zin tegen. Schrijf 'm op en eventueel uit welk boek en aan het einde heb je een notitieboekje vol mooie zinnetjes.

Brieven
Heb jij iemand soms ook iemand zoveel te vertellen, maar wil je het aan de andere kant ook weer niet doen? Wil jij iemand onbereikbaar iets laten weten, maar krijg je er de kans niet toe? Schrijf jij soms ook brieven die je nooit daadwerkelijk afgeeft?
Dan kan jij misschien een notitieboekje vullen met brieven aan je oma, leerkracht, vriendinnen, idool, denkbeeldige vriendje, ... Elke persoon is mogelijk! Schrijf van je af wat je hem/haar altijd al wilde vertellen!

Handlettering
Creëer een nieuw handschrift of lettertype en werk aan je schrijfstijl. Wat vind jij mooier bij je handschrift passen? Een 'l' met of zonder lusje? Test het uit in dit schriftje, of oefen je calligraphy skills.

W a a r   v u l   j i j   j o u w   n o t i t i e b o e k j e s   m e e   i n ?

Liefs,
Elena

You Might Also Like

8 reacties

  1. Ik moet nodig weer een nieuw leuk schriftje hebben voor mijn blog als ik straks op vakantie ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hou de vier dingen om vol te houden allemaal bij :) Een notitieboekje is echt een must-have!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het zo leuk om zelf notitie boekjes te maken of iets in de richting van boekjes. Hier kan ik echt uuuren dagen weken mee bezig zijn! Ik heb zelfs een keer 2 maanden over een boekje gedaan, was zo blij met het eindresultaat. Ik volg je blog nu op bloglovin, volg je me terug? X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is echt een heel erg leuk artikeltje! Ik heb ook eindeloos veel notitieboekje en met de meeste weet ik nooit wat ik ermee moet doen. Een leesbibliografie is ook echt wel heel erg tof, misschien ga ik daar wel iets mee doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Styletheens had naar dit artikel verwezen op mijn blog en het is echt een superleuk artikel! Hier kan ik heel veel mee, want meestal koop ik geen notitieboekjes omdat ik niet weet wat ik ermee moet. Ik blijf je blog volgen! X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik hou zo van notitieboekjes! Ik heb er ook eentje gevuld met alle dingen die op mijn bucketlist staan.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achterlaat! <3

Popular Posts

@elenadewy

Follow Me

Follow

Subscribe